Show and tell.
Aquesta activitat que repeteixo tants cursos permet qüestionar-se la veracitat de les imatges i la representació, parlar sobre un mateix, treballar l’exposició oral i donar a conèixer una mica més sobre un mateix a la resta de la classe.
A les escoles americanes se li dona molt de pes a la dialèctica i la capacitat de parlar en públic amb unes activitats anomenades “Show and tell” (apareixen a moltes pel·lícules). En aquest cas, a partir de conèixer l'obra de Kosuth i René Magritte ens fem una primera idea sobre el que és l’art conceptual i l’art contemporani.
A partir d’aquests dos conceptes, se’ls hi planteja escollir un objecte que sigui important per ells (un record, un accessori, una peça de roba, una joguina…) i a partir d’aquí, representar-lo amb 3 llenguatges diferents:
- El visual: vídeo, dibuix, pintura, fotografia, collage…
- El textual: un text descriptiu
- L’oral: amb una exposició oral davant de la classe
Crec que fer activitats de caire personal i oferir espais d’escolta a l’alumnat, ajuda a fer que se sentin més acollits, més cohesionats i en definitiva, millora el seu benestar a l’aula.
A vegades, he acabat l’activitat dedicant-los un artista referent a cadascun que es relaciona amb la seva temàtica, estil o temàtica i hem dedicat una sessió més a investigar-lo.
Comentarios
Publicar un comentario